Pikaruokatulokas kasvaa nopeasti: "Kilpailijoitamme ovat Kotipizza ja Subway"

Jaettua pitsaa tarjoava Splizzeria avaa kaksi ravintolaa kuukauden sisällä.

Splizzeria avasi marraskuussa ravintolan Helsingin keskustaan ja nyt tällä viikolla Turun keskustaan. Viime keväänä ketju perusti ensimmäisen ravintolansa Saloon.

– Laajennamme kannattavan kasvun mukaan. Vuodessa avaamme 2-4 ravintolaa, kertoo toimitusjohtaja Mika Laurikainen Yrittäjäsanomille.

Splizzerian idea on jaettu pitsa eli Splizza. Asiakas voi ostaa Splizzaansa kahden eri Splizzan täytteet. Laurikainen ei tiedä Suomessa toista ravintolaa, joka tarjoaisi puolikkaita pitsoja.

Kilpailijoina Subway ja Kotipizza

 Suomessa pitsamarkkina on jakautunut useaan kategoriaan hinnan perusteella. Viime vuosina tunkua on tullut erityisesti halvemman ja kalliimman hintatason pitsoissa. Samalla ketjut ovat joutuneet ahtaamalle.

– Emme mene hinta- vaan makukärjellä. Meidän kilpailijoitamme ovat muut nopean palvelun ruokaravintolat, kuten Subway ja Kotipizza, Laurikainen sanoo.

 Franchising vuonna 2017?

 Splizzeria omistaa kaikki ravintolansa itse, mikä on epätyypillistä ketjuravintoloille. Laurikaisen mukaan yritys suunnittelee aloittavansa franchising-toiminnan aikaisintaan vuonna 2017. Nyt ketju pyrkii avaamaan ravintoloita uusissa kaupungeissa itse.

Yrittäjäsanomat 9.12.2014

Franchise News 11.12.2014

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »