Gigantilla poikkeusvuonna kasvua sekä liikevaihdossa että markkinaosuudessa

Suomen suurin kodinelektroniikkaketjun Gigantin poikkeusvuoden kasvu näkyy etenkin Gigantin verkkokaupan ja Varaa & Nouda -palvelun suosiossa. Myös marraskuinen Black Friday -kampanja on tukenut liikevaihdon vahvaa kehitystä.


Gigantin liikevaihto kasvoi tilikauden ensimmäisellä puoliskolla 1.5.–31.10.2020 huimat 14 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Gigantin puolen vuoden liikevaihto ylsi 325 miljoonaan euroon.

Kasvuun vaikuttivat etenkin koronapandemian siivittämä kulutuselektroniikan kysynnän kasvu ja verkkokaupan suosio. Gigantin Varaa & Nouda -palvelussa asiakas varaa haluamansa tuotteen etukäteen Gigantin verkkokaupasta. Tuote on noudettavissa asiakkaan valitsemasta myymälästä jo tunnin kuluttua varauksesta. Gigantin verkkokaupan myynti kasvoi tilikauden ensimmäisellä puoliskolla 42 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna.

         

Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka kertoo elektroniikan roolin muuttuneen yhteiskunnassa koronapandemian myötä entistä merkityksellisemmäksi. "Asiakkaamme ovat myös löytäneet hienosti erilaiset palvelumme, joista he voivat valita itselleen mukavimman vaihtoehdon ostostensa hoitamiseksi turvallisesti. Esimerkiksi Varaa & Nouda -palvelumme suosio on kasvanut”, Tarkka toteaa.

Myös marraskuinen, Gigantin tilikauden toisen puolikkaan aloittanut Black Friday -kampanja povaa hyvää tulosta koko tilikaudelle. Tänä vuonna Gigantin Black Friday -kampanja toteutettiin ruuhkien välttämiseksi 11 päivän pituisena. Ketju julkaisi tarjoustuotteita kolmessa eri erässä myös verkkokaupassaan, jonka kävijämäärä kasvoi Black Fridayn aikana noin 30 prosenttia. Black Fridayn aikana ketjun myynti kasvoi peräti 50 prosenttia.

Poikkeuksellisen vuoden aikana Gigantti on panostanut asiakkaidensa palvelemiseen asiantuntemuksella ja turvallisesti. Perinteisten myymälöiden ja verkkokaupan lisäksi Gigantin asiakkaat ovat voineet hyödyntää tavarataloketjun uusia Drive-In- ja Live-myyjä-palveluita, joiden avulla asiointi myymäläympäristössä onnistuu täysin ilman fyysistä kontaktia asiakaspalvelusta tinkimättä.

 

Tarkka kiittelee koko Gigantin henkilöstöä hyvästä ja vastuullisesta työskentelystä.”Olen erittäin ylpeä koko henkilöstöstämme, joka on onnistunut työssään näissä erikoisissa olosuhteissa poikkeuksellisen hyvin. On sekä heidän että asiakkaidemme ansiota, että olemme pystyneet toimimaan myös näin vuoden kiireisimpään ostosaikaan vastuullisesti koronasta huolimatta. On mahtavaa aloittaa vuosi 2021 näin hyvistä lähtökohdista”, Tarkka sanoo.

Franchise News 16.12.2020

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »