R-kioski -ketju palkitsi Sanne Tuukkasen Vuoden 2021 R-kauppiaana

R-kioski -ketjun Ärräpäivillä palkittiin Vuoden 2021 R-kauppiaana turkulainen Sanne Tuukkanen.

R-kioskiketjun Ärräpäiviä vietettiin Turun tapahtumakeskus Logomossa 17.5.2022. Kahden vuoden jälkeen R-kioskin perinteiset Ärräpäivät voitiin taas pitää yhdessä ja kasvotusten. Logomoon osallistuikin satamäärin R-kioskin väkeä ja tavarantoimittajia ympäri Suomen keskustelemaan kioskikaupan kuulumista ja unelmien toteuttamisesta.

Ärräpäivien ja koko Ärrävuoden kohokohta on gaalaillallinen, jossa palkitaan ansioitunut ja aktiivinen R-kauppias. Vuoden 2021 R-kauppias on Sanne Tuukkanen, jonka kioskit sijaitsevat Turun keskustassa Yliopistonkadulla ja Aurassa Turuntiellä.

Aktiivinen uudistaja

Tuukkanen on toiminut R-kauppiaana vajaat kolme vuotta ja viihtyy työssään hyvin. Tuukkanen työllistää itsensä lisäksi kahdessa kioskissaan yhteensä kuusi työntekijää.

”Minulle yrittäjyys on luontaista. R-kioski-yrittäjyydestä tekee helppoa se, että ketjun konsepti on kunnossa ja tukea saa paljon. Se mahdollistaa keskittymisen jokapäiväisiin asiakaskohtaamisiin ja heidän arjen piristämiseensä”, Tuukkanen kertoo.

Myös R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen korostaa Sannen proaktiivista otetta R-kauppiaana.

”Sannen aktiivinen asenne näkee kioskin saamissa asiakaspalautteissa. Moni asiakas kiittelee, kuinka Sannen kioskilla on ilo käydä.  Tukiorganisaatiossa olemme huomanneet, kuinka Sanne kehittää ratkaisukeskeisesti toimintaa ja menestyy hienosti asioiden siirtämisessä käytännön työhön”, Rissanen toteaa Vuoden R-kauppiaan valinnasta.

Valinnan tehnyt tuomaristo kiittää Tuukkasta ja koko tiimiä hyvän tuloksen tekemisestä. Tuukkasen kioskilla toteutui myös yksi R-kioskin vuoden päämääristä eli ruokatarjonnan tunnetuksi tekeminen.

Tukiorganisaatio yrittäjyyden apuna

R-kioski selvitti tuoreen kyselyn avulla suomalaisten mietteitä yrittäjyydestä. Syno Intillä teetetystä kyselystä käy ilmi, että suomalaiset kokevat yrittäjyydessä haastavimmaksi alkupääoman hankkimisen (28 %), liikeidean keksimisen (26 %) ja brändin rakentamisen ja markkinoinnin (19 %).

”Tuloksista näkee, että moni suomalainen näkee yrittäjyyden haastavana ja tätä mielikuvaa haluamme muuttaa. Yrittäjän ei tarvitse osata tehdä kaikkea itse. Franchise-yrittäjyydestä R-kioskilla tekee helppoa juuri se, että alkupääoman hankkimiseen saa apua, liikeidea on valmiina ja markkinointikin hoituu tukiorganisaation kautta”, Rissanen korostaa.

Franchise News 30.5.2022

Auktorisoidut yhteistyökumppanit

NEWS FLASH

News Flash -arkisto »