Franchise News Day -tapahtumalla yleisömenestys

Yhteensä runsaat sata suomalaista ketjujohdon edustajaa kokoontui tiistaina 22.9. Niemi Centeriin kuulemaan ajankohtaisia uutisaiheita franchisingalalta.
Iltapäivän aikana kuunneltiin monia tiiviitä esityksiä, joiden välissä ehdittiin myös verkostoitumaan muiden läsnäolijoiden ja paikalla olleiden palveluntarjoajien kanssa.
Iltapäivän aikana oli tilaisuuden juontajan Peter Nymanin sanoin "hyvää pöhinää" ja runsasta keskustelua. Eri puheenvuoroista saatiin monipuolinen katsaus franchisingalan trendeihin eri näkökulmista.
Kotipizza Group Oyj:n toimitusjohtaja Tommi Tervanen kertoi Kotipizzan uudesta multibranding-strategiasta, jonka seurauksena he ovat jo lanseeranneet kokonaan uuden fast casual -konseptin nimeltään Chalupa.
Muina puhujina kuultiin mm. Finnveran liiketoimintajohtaja Katja Keitaanniemeä, joka kertoi Finnveran uusista rahoitusmahdollisuuksista sekä Googlen Strategic Partner Manageria Antti Räsästä, joka avasi Googlen näkemyksiä nettikäyttäytymisen muutoksista.
Paikalla oli myös runsaasti eri palveluntarjoajia, joilla oli erityisesti ketjuja varten suunnattuja tuotteita ja palveluja esittelyssä. Kokonaisuuden kruunasi lopun cocktail-tilaisuus, jonka tarjosi DiFM /Franchise Business College.
Jatkossa tapahtumasta tulee jokavuotinen franchisingsektorin syksyn päätapahtuma. Ensi vuoden Franchise News Day on 20.9.2016, joka kannattaa jo nyt merkitä kalentereihin.