Parturiketju M Room valittiin vuoden franchising-ketjuksi

Suomen Franchising-Yhdistys on valinnut parturiketju M Roomin vuoden franchising-ketjuksi.
Jenkkeihin. -Yhdysvalloissa palvelukulttuuri on arvossaan-, riemuitsevat M Roomin Petri Sipiläinen (vasemalla takana) ja Toni Kylätasku. Kuva: Outi Järvinen
M Room on vuonna 2008 perustettu parturiketju, jolla on
yhteensä 78 toimipistettä kuudessa eri maassa.
Ketjun on tarkoitus kasvaa 400 toimipisteen verkostoksi vuoteen 2020 mennessä.
Viime vuonna ketjun kokonaisliikevaihto kasvoi yhdeksän prosenttia. Ketjun tavoitteena on kasvattaa verkostoaan 400 toimipisteeseen vuoteen 2020 mennessä.
-M Room edustaa samanaikaisesti sekä suomalaisen franchisingin historiaa että sen tulevaisuutta-, yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Vastamäki toteaa tiedotteessa.
Hän perustelee asiaa sillä, että ketju pohjaa franchisingin perinteeseen, mutta on myös tähdännyt alusta alkaen pelottomasti kansainvälisille markkinoille.
Franchising-sektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää. Ketjujen yhteenlaskettu liikevaihto on yli 5 miljardia euroa. Franchising-ketjuja toimii Suomessa kaikkiaan yli 250.
Alkuperäinen uutinen Talouselämä.